сряда, 22 април 2015 г.

Как да не подарим на Фейсбук труда и публикациите си

Широко разпространено явление при някои сайтове е авторите им да подаряват труда и материалите си на Фейсбук.

Те имат склонността да анонсират своите публикации в някоя Фейсбук страница, преди още Гугъл да я е открил на собствените им сайтове. Така често се случва търсачката да индексира по-напред ФБ-страницата, която се обновява по-често от сайта, и да реши, че сайтът е откраднал материала от Фейсбук, а не обратното. Ето пример.


1. Маркирате един-два реда от свой текст:

2. Отваряте с десния клавиш маркираното, избирайки Търсене с Google на "...".

3. И накрая се оказвате неприятно изненадани, че не сте на първо място с изречението, което сте написали собственоръчно, с вашите две собствени ръце!

Същото нещо се случва при работата със Свежо.Нет. Авторите качват материалите си на Свежо и в стремежа си да получат бърз трафик се оказват крадци в "очите" на търсачката.

Защо се получава така? Просто Гугъл индексира първо статията, която намери по-напред. 

Ботовете на търсачката присъстват по-често на сайтове, които се обновяват по-често. И когато там се появи нова статия, бързат да я "припишат" на този сайт, на който са я открили по-рано.

Ако вашият сайт се обновява веднъж седмично, нормално е да очаквате че в най-добрия случай Гугъл ще го посещава също веднъж седмично. Ако нямате търпение да го изчакате и побързате да анонсирате материала си във Фейсбук или другаде, рискувате да се окажете крадци. Защото ако анонсирате на страница, на която се качват материали по-често, отколкото на вашия сайт, сигурно и Гугъл по-често индексира тази ФБ-страница. Логично, нали?

Как да избегнете това?

Сравнително лесно.

1. Веднага след качването на всяка статия я добавете ръчно в Гугъл

Използвайте инструмента Google Webmaster Tools, където вече трябва да сте регистрирали своя сайт.

Отидете в Уебмастър Тулс, изберете Обхождане, после Извличане като Google. Вероятно няма да успеете от първия път, но постепенно ще се научите от грешките си.

2. Уверете се, че статията вече се е индексирала при вас

Маркирайте един ред от нея и проверете дали излизате на първо място в Гугъл с този ваш ред. Когато засечете 3-4 реда от вашия материал да излизат на първо място, тогава спокойно можете да анонсирате във Фейсбук и навсякъде другаде. Но за по-сигурно изчакайте един ден, особено ако сайтът ви не е авторитетен и планирате да го анонсирате на страница, която се обновява доста по-често от него.

3. Променете заглавието и описанието на анонса си.

Това, разбира се, е най-трудният и непривлекателен момент от цялата работа, защото означава още и още писане. Но то би ви спестило чакането или изучаването на Уебмастър тулс, които също имат както хубави и привлекателни черти, така и недотам.

Няма коментари:

Публикуване на коментар