Широко разпространено явление при някои сайтове е авторите им да подаряват труда и материалите си на Фейсбук.
Те имат склонността да анонсират своите публикации в някоя Фейсбук страница, преди още Гугъл да я е открил на собствените им сайтове. Така често се случва търсачката да индексира по-напред ФБ-страницата, която се обновява по-често от сайта, и да реши, че сайтът е откраднал материала от Фейсбук, а не обратното. Ето пример.1. Маркирате един-два реда от свой текст:
2. Отваряте с десния клавиш маркираното, избирайки Търсене с Google на "...".
3. И накрая се оказвате неприятно изненадани, че не сте на първо място с изречението, което сте написали собственоръчно, с вашите две собствени ръце!
Същото нещо се случва при работата със Свежо.Нет. Авторите качват материалите си на Свежо и в стремежа си да получат бърз трафик се оказват крадци в "очите" на търсачката.
Защо се получава така? Просто Гугъл индексира първо статията, която намери по-напред.
Ботовете на търсачката присъстват по-често на сайтове, които се обновяват по-често. И когато там се появи нова статия, бързат да я "припишат" на този сайт, на който са я открили по-рано.Ако вашият сайт се обновява веднъж седмично, нормално е да очаквате че в най-добрия случай Гугъл ще го посещава също веднъж седмично. Ако нямате търпение да го изчакате и побързате да анонсирате материала си във Фейсбук или другаде, рискувате да се окажете крадци. Защото ако анонсирате на страница, на която се качват материали по-често, отколкото на вашия сайт, сигурно и Гугъл по-често индексира тази ФБ-страница. Логично, нали?
Как да избегнете това?
Сравнително лесно.
1. Веднага след качването на всяка статия я добавете ръчно в Гугъл
Използвайте инструмента Google Webmaster Tools, където вече трябва да сте регистрирали своя сайт.Отидете в Уебмастър Тулс, изберете Обхождане, после Извличане като Google. Вероятно няма да успеете от първия път, но постепенно ще се научите от грешките си.
Няма коментари:
Публикуване на коментар